Waarom vermoordden de nazi's Joden, ondanks hun inzet als arbeiders?

Waarom vermoordden de nazi's Joden, ondanks hun inzet als arbeiders?

GeschiedenisGeschiedenis

Waarom vermoordden de nazi's Joden, ondanks hun inzet als arbeiders?

Waarom vermoordden de nazi's Joden, ondanks hun inzet als arbeiders?

Antwoord van Ainstein

De nazi's hadden als ultiem doel de volledige vernietiging van het Joodse volk, wat ze de 'Endlösung' noemden. Hoewel Joden in werkkampen werden ingezet voor dwangarbeid, was dit slechts een tijdelijke fase. De werkkampen waren eigenlijk een soort 'passief vernietigingskamp': zolang Joden konden werken, waren ze nuttig voor de nazi's. Maar zodra ze niet meer productief waren door uitputting, ziekte of ouderdom, werden ze doorgestuurd naar de vernietigingskampen. Daar werden ze systematisch vermoord, vaak in gaskamers, met als doel de totale uitroeiing van het Joodse volk in Europa. Het gebruik van Joodse arbeiders was dus ondergeschikt aan het hoofddoel van hun vernietiging.

Wil je betere cijfers halen?
  • Extra uitleg en oefenen voor elk boek op school
  • Stel vragen en krijg direct antwoord
  • Video's, samenvattingen, oefenen, AI-tutor, woordjes leren en examentraining