Video's, samenvattingen, oefenen, AI-tutor, woordjes leren en examentraining
Samenvatting
Verberg docent
00:00
Afspelen
Geluid uitzetten
Volume
Afspeelsnelheid
00:00 / 11:20
Ondertiteling/CC
Instellingen
Volledig scherm
Jorik Pijnacker
Oefenen
Opgaven (6)
Begrippen (18)
Open vraag
Marktonderzoek
Het proces van verzamelen, analyseren en interpreteren van informatie over een markt.
Marketingmix
De combinatie van factoren die een bedrijf kan beheersen om consumenten te overtuigen hun producten te kopen, vaak de vier P's genoemd: product, prijs, plaats, promotie.
Klantwaardepropositie
Een duidelijke verklaring van de voordelen die een klant kan verwachten van een product of dienst.
Doelgroep
Een specifieke groep consumenten waarop een bedrijf zich richt met zijn producten en marketinginspanningen.
Persona
Een gedetailleerde beschrijving van een fictieve persoon die een bedrijf helpt om zijn doelgroep beter te begrijpen.
Desk research
Onderzoek dat wordt uitgevoerd door bestaande gegevens te analyseren, vaak vanachter een bureau.
Field research
Onderzoek dat wordt uitgevoerd door nieuwe gegevens te verzamelen, vaak door middel van enquêtes of interviews.
Klantsegmentatie
Het proces van het verdelen van een brede doelgroep in kleinere groepen van consumenten die vergelijkbare behoeften of kenmerken hebben.
Pain relievers
Oplossingen die de problemen of nadelen van een klant verminderen.
Gain creators
Oplossingen die extra voordelen of waarde voor een klant creëren.
Gedifferentieerde marketing
Een marketingstrategie die zich richt op specifieke klantsegmenten.
Ongedifferentieerde marketing
Een marketingstrategie die zich richt op een brede doelgroep zonder onderscheid te maken tussen verschillende klantsegmenten.
Informatieve reclame
Reclame die gericht is op het verstrekken van informatie over een product of dienst.
Overredende reclame
Reclame die gericht is op het overtuigen van consumenten om een product of dienst te kopen.
Vergelijkende reclame
Reclame die producten of diensten vergelijkt met die van concurrenten.
Themareclame
Reclame die gericht is op het opbouwen van een merkidentiteit of imago.
Actiereclame
Reclame die gericht is op het stimuleren van directe aankopen door middel van speciale aanbiedingen of kortingen.
Ideële reclame
Reclame die gericht is op het bevorderen van een maatschappelijk ideaal of bewustzijn zonder direct commercieel doel.
Krijg de beste uitleg over actiereclame, desk research, field research, informatieve reclame, klantwaarde propositie, klantwaardepropositie, marktonderzoek, overredende reclame, persona, reclame, themareclame en vergelijkende reclame. Op deze pagina vind je:
Uitleg: stap-voor-stap uitleg over de theorie, voorbeelden, tips en veelgemaakte fouten.
Een samenvatting: leerdoelen, kernbegrippen, stappen en voorbeelden over Marktonderzoek.
Oefenen: meerkeuze & open vragen met feedback, passend bij HAVO 4 - 5 en VWO 4 - 6.
Ondersteund door Ainstein, onze AI-hulp die je vragen stap voor stap beantwoordt.
4,8
Voeg je bij ruim 80.000 leerlingen die al leren met JoJoschool
Helemaal compleet!
Alle informatie die ik voor mijn toetsen moet kennen is aanwezig, de powerpoints zijn duidelijk en makkelijk te begrijpen. De opdrachten passen altijd goed bij het onderwerp en ondersteunen goed bij het leren. JoJoschool is erg overzichtelijk voor mij!
Heel overzichtelijk
Ik gebruik het nu voor Biologie, het werkt ontzettend goed, het is heel overzichtelijk en alles wordt behandeld. Hoog rendement haal ik met leren, geen langdradige verhalen, maar ook niet te moeilijk. Het houdt ook automatisch bij hoe ver je bent.
Beter dan YouTube
Het is voor mij een erg goede manier om de leerstof voor toetsen te begrijpen. De video’s zijn een stuk duidelijker en beter dan de meeste video’s op YouTube.
Waarom kies je voor JoJoschool?
Hoger scoren
86% van onze leerlingen zegt hoger te scoren.
Betaalbaar en beter
Een alternatief op dure bijles, altijd uitgelegd door bevoegde docenten.
Sneller begrijpen
83% van onze leerlingen zegt onderwerpen sneller te begrijpen.