- Agglomeratie-effecten
- Voordelen die ontstaan wanneer bedrijven en mensen zich concentreren in een stad, zoals meer omzet en werkgelegenheid.
- Broedplaatsen
- Bijzondere locaties zoals oude fabrieken of verlaten bedrijventerreinen waar creatieve en zakelijke dienstverleningen samenkomen.
- Creatieve beroepen
- Beroepen die vallen onder de creatieve sector, zoals ICT, webservices, multimedia, ontwerp, architectuur, mode, kunst, marketing en reclame.
- Creatieve stad
- Een stad met een hoog aandeel werkenden in de creatieve sector.
- Duale arbeidsmarkt
- Een arbeidsmarkt met een duidelijk verschil in ontwikkelkansen, salaris en status tussen hoogopgeleide en minder hoogopgeleide.
- Harde kennis
- Kennis over technologie, productontwikkeling of productie, bruikbaar in de industrie.
- Kenniseconomie
- Economie waarbij de productiefactoren arbeid en kapitaal gericht zijn op de ontwikkeling en toepassing van nieuwe technologie.
- Zachte kennis
- Kennis over het gedrag van mensen, ook wel sociale kennis, toegepast in dienstverlening zoals marketing en reclame.