Wat hield de wapenwedloop tijdens de Koude Oorlog in?
Wat hield de wapenwedloop tijdens de Koude Oorlog in?
Wat hield de wapenwedloop tijdens de Koude Oorlog in?
Antwoord van Ainstein
De wapenwedloop tijdens de Koude Oorlog was een periode waarin de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie voortdurend probeerden meer en krachtigere wapens te ontwikkelen dan de ander. Dit leidde tot een enorme toename van kernwapens aan beide zijden. Het doel van deze wedloop was om de tegenstander af te schrikken van een aanval, omdat een aanval zou leiden tot een verwoestende tegenaanval. Dit principe wordt 'wederzijdse afschrikking' genoemd: beide kanten hadden zoveel wapens dat ze elkaar niet durfden aan te vallen uit angst voor totale vernietiging.
Wil je betere cijfers halen?
- Extra uitleg en oefenen voor elk boek op school
- Stel vragen en krijg direct antwoord
- Video's, samenvattingen, oefenen, AI-tutor, woordjes leren en examentraining

Gerelateerd materiaal
Gerelateerde vragen
Vind antwoorden op vragen die gerelateerd zijn aan dit onderwerp.