Frans - LIBRE SERVICE 4e - 6 VWO - LIRE - LEÇON 10

Frans - LIBRE SERVICE 4e - 6 VWO - LIRE - LEÇON 10

Woorden in deze lijst (41)

la disposition
de bepaling/het voorschrift
la bourgeoisie
de (gegoede) burgerij
cependant
echter
l’ouverture (f)
de opening
l’ornementation (f)
de versiering
inséparable
onafscheidelijk
il vaut mieux
je kunt beter
renforcer
versterken
prospère
welvarend
l’acier (m)
het staal
le fer
het ijzer
par conséquent
als gevolg daarvan
diffuser
verspreiden
la nuisance
de hinder/de overlast
désormais
voortaan
l’édifice (m)
het gebouw
la consigne
de instructie/het bevel
la violation
de schending/de overtreding
aussi
ook
la sidérurgie
de staalindustrie
comporter
bevatten
imaginaire
denkbeeldig
c’est-à-dire
dat wil zeggen
le zèle
de ijver
aménager
inrichten/aanleggen
mettre en valeur
tot zijn recht laten komen
pourtant
toch
rendre visible
zichtbaar maken
apporter
met zich meebrengen
la courbe
de kromming/de welving
le tableau
het schilderij
la brosse
de kwast
l’esquisse (f)
de schets
la statue
het standbeeld
le peintre
de schilder
le sculpteur
de beeldhouwer
Qu’est-ce qui est dit dans ce passage ?
Wat wordt er gezegd in dit deel van de tekst?
Quelle(s) constatation(s) est/sont correcte(s) d’après le 3ème alinéa pour ce qui est de l’Art nouveau ?
Welke constatering(en) is/zijn juist volgens de 3e alinea als het gaat om art nouveau?
De quoi l’auteur parle-t-il aux lignes 10-15 ?
Waarover spreekt de auteur in regel 10-15?
Que peut-on déduire de cette réponse ?
Wat kun je afleiden uit dit antwoord?
Par quel mot(s) cette phrase aurait-elle pu commencer ?
Met welk(e) woord(en) had deze zin kunnen beginnen?
Hoi Gast!